FAQ
Често задавани въпроси
I. Въведение
Добре дошли в секцията с често задавани въпроси (ЧЗВ) за застраховка при отмяна на билет за събитие! Тук ще Ви предоставим основна информация за застраховката. По-долу ще намерите отговори на често задавани въпроси - от ползите на застраховката до процеса на предявяване на щети.
Защо да закупите застраховка при отмяна на билет за събитие?
Застраховка при отмяна на билет за събитие Ви позволява да получите възстановяване на стойността на билета, ако покрита непредвидена причина Ви попречи да присъствате на събитието. Това включва причини като злополука, заболяване, неочаквано съкращение от работа и други непредвидими ситуации. Можете да разгледате пълния списък на покритите причини в Общите условия на застраховката.
Кой може закупи тази застраховка?
Тази застраховка при отмяна на билет за събитие е предназначена за Вас, ако сте физическо лице, което закупува билети за събитие на уебсайта на www.kupibileti.bg и ако желаете да бъдете защитени срещу определени непредвидени ситуации извън Вашия контрол, които биха могли да Ви попречат да присъствате на събитието. За да се възползвате от тази застраховка трябва да сте с местожителство в България.
Как мога да закупя застраховка при отмяна на билет за събитие?
Застраховка при отмяна на билет за събитие се предлага като опция при закупуване на вашите билети за събитие. Всичко, което трябва да направите, е да я добавите в кошницата си и Вашите билети ще бъдат застраховани веднага след като завършите покупката.
Как мога да анулирам моята застрахователна полица при отмяна на билет за събитие?
Можете да подадете заявка за анулиране на полица на имейл cashback@kupibileti.bg. Ще Ви бъде възстановена сумата за застраховката, ако анулирате в рамките на 14 дневен срок, при условие че не е заведена щета и събитието не е започнало. Заявката следва да съдържа вашите две име имена, телефон за връзка с Вас, а според начина на плащане:
а) При заплащане на билети с банкова карта и през портала с ДСК
- стойността на полицата се възстановява по картата, с която са платени билетите.
б) При заплащане на билети с банкова карта и през Epaybg или с наложен платеж, следва да ни изпратите:
- Актуални банкови данни (IBAN, Имена на титуляра)
- Номер на Вашата поръчка (може да я откриете в получения имейл с билетите) или кода, който ще откриете билета;
- Имейл адресът, който сте въвели при закупуване на билетите.
При затруднения и въпроси, екипът на kupibileti.bg е на разположение да Ви окаже съдействие на тел. 088 4040 400 или info@kupibileti.bg
Къде мога да намеря номера на моята полица?
Номерът на застрахователната полица е посочен в потвърдителния имейл, който сте получили, и в застрахователния сертификат, предоставен Ви след закупуването на застраховката.
Как мога да разбера какви са моите лимити на покритие?
Моля, разгледайте резюме на покритието в Общите условия на застраховката при отмяна на билет за събитие, които са предоставени с Вашия потвърдителен имейл. Там ще намерите всички подробности за Вашата полица, включително покрития, лимит на покритие, покрити причини и изключения.
II.Специфични въпроси за застраховка за отмяна на билет за събитие
Вече не искам да присъствам на събитието. Мога ли да получа възстановяване на стойността на билета за събитието?
Не, застраховката при отмяна на билет за събитие не осигурява покритие, ако промените решението си относно присъствието на събитието.
Събитието е отменено, мога ли да получа възстановяване на стойността на билета?
Не, застраховката при отмяна на билет за събитие не покрива отмяна на събитие от страна на мястото на провеждане или от организатора. Само анулиране на билети за събитие, направено от Вас поради покрита причина, се разглежда по Вашата застраховка при отмяна на билет за събитие. За да получите възстановяване на сумата за отменено събитие, предлагаме да се свържете директно с отдела за обслужване на клиенти на доставчика на билети за събитието.
Имам съществуващо медицинско състояние, което ми пречи да присъствам на събитието. Мога ли да анулирам и да получа възстановяване на стойността на билетите си?
Възстановяването на суми за отмяна поради предварително съществуващо медицинско състояние не се покрива от застраховката. Моля, разгледайте Общите условия на полицата.
Член на семейството ми, който няма да присъства на събитието, е хоспитализиран и аз вече не мога да присъствам на събитието. Мога ли да получа възстановяване на стойността на билета си?
Да, ако не можете да присъствате на събитието поради хоспитализация на член от семейството, имате право на възстановяване на стойността на Вашите билети за събитието, съгласно Общите условия на полицата.
Ако аз или моят придружител за събитието сме болни и не можем да присъстваме на събитието, можем ли да получим възстановяване на стойността на билетите ни?
Да, ако Вие или Вашият придружител за събитието сте болни и не можете да присъствате на събитието, имате право на възстановяване на стойността на Вашите билети за събитието, съгласно Общите условия на полицата.
Има ли изключения в моята застрахователна полица?
Да, съществуват изключения в застраховката при отмяна на билет за събитие. Това са специфични ситуации или обстоятелства, при които застрахователното покритие не се прилага. Някои често срещани изключения могат да включват отмяна или отлагане на събития от страна на мястото на провеждане или от организатора по каквато и да е причина, акт на война или тероризъм. Пълният списък с изключения е посочен в Общите условия на полицата.
III. Завеждане на застрахователна полица
Как мога да получа възстановяване на стойността на билетите за събитието?
Ако не можете да присъствате на събитието по покрита причина и искате да получите възстановяване на стойността на Вашия билет за събитието, можете да се свържете с нас на claims.bg@allianz.com. Необходимо е да предоставите документи, които да подкрепят Вашата претенция, преди да можем да преминем към разглеждане и оценка. След като заведете Вашата претенция, ще получите потвърдителен имейл и процесът по разглеждане на претенцията ще започне.
Къде мога да намеря номера на моята полица?
Номерът на застрахователната полица е посочен в потвърдителния имейл, който сте получили, и в застрахователния сертификат, предоставен Ви след закупуването на застраховката.
Защо трябва да представя документи?
Документацията ни позволява да проверим Вашата щета и е необходима, за да започнем процеса на оценка. Необходимата документация зависи от типа на Вашата щета и причината за нея. Тя може да включва разписки, медицински сертификат, полицейски доклади, снимки и други.
Защо моята претенция беше отказана?
Някои често срещани причини за отказ на претенции са например:
- обявената причина за щета не отговаря на изискванията, посочени в полицата
- обявената причина за щета е посочена в раздел „Общи изключения“ в полицата
Важно е да се запознаете с Общите условия на полицата, преди да присъствате на събитието или да заведете претенция, за да се информирате предварително какво е и какво не е покрито.